Krásná   Lípa

V pátek  22. 8. ve 14.30 se minivýprava ve složení Milan a  Viktor dala autem do pohybu směr Krásná Lípa. V 16 hod. jsme na místě. Auto necháme na náměstí a jdeme se osvěžit jedním pivem do hospody U kostela. Pak se zvedáme, nahazujeme  bágly a vyrážíme směr Doubice. Po asi 500 metrech zjišťuje Milan, že v hospodě nechal kšiltovku a urychleně se pro ni vrací. Visí naštěstí na židli. Po zelené značce procházíme lesem až k okraji vsi Doubice, kde hledáme místo k přenocování. To po chvíli nalézáme asi tak sto metrů od vedlejší cesty na trávě mezi menšími pahorky, kde si nás snad žádný strážce národního parku nevšimne. Zvesela vykročíme ke známé restauraci – Stará hospoda v Doubicích, kde nás zaujme velmi mnoho nejrůznějších předmětů na zdech i stropě. Povečeříme, dáme pár piv a se setměním už jsme na našem místě. Zalezem do spacáků a spíme. Budíme se ráno okolo půl sedmé, provádíme ranní hygienu a konstatujeme, že noc byla celkem v pohodě. O chvilku později si to již šlapeme směr Kyjov. Cestou potkáváme jakéhosi blázna s ručníkem přes rameno, který je ze tří km vzdáleného Kyjova. V Kyjově míjíme minipřehradu, turistickou chatu Kyjovanka a bohužel i správnou odbočku ke Kyjovskému hrádku. Vracíme se tedy zpět a již správně míříme do skal. Jdeme přes pěknou vyhlídku, Lví doupě a Skalní bratry až ke skalnímu hrádku Kyjov. Na vrcholu  posnídáme pod nízkou stříškou, vyřídíme mobilní korespondenci a pokračujeme již méně namáhavou trasou Kyjovským údolím na místo Brtnického hrádku. Odtud přes turistický most a  okolo převisu – Velký pruský tábor, soví vyhlídky a bývalého zámečku Šternberk dorážíme do vsi Brtníky. Zde si dáváme pivo v hospodě u Krkovičky. Jídlo raději ne, protože Krkovička je i kuchař a vypadá mírně odpudivě. Stačí nám místo toho přiblblé řeči místních rekreantů –Pražáků. Odtud chceme po červené pokračovat dále, ale v cestě nám stojí vlčák, který nás nechce pustit dál. Cesta vede okolo baráku, kde pobíhá a výhružně vrčí. Musíme ho potupně obejít přes křoví a i tak doráží. Příště ho zabijeme !! Cestou dál si prohlédneme několik obřích mravenišť Náš další cíl je rozhledna Vlčí Hora, ke které se po hodince dostaneme. Je z ní fajn výhled viz. podrobnější článek. Odtud seběhneme do vsi stejného jména, kde si Milan dá v hospodě plněný kuřecí řízek a Viktora zaujme zajímavý pořad na TV Nova a lidská lebka s kulichem na poličce. Během dalších pár kilometrů se střídavě předejdeme a předjedeme s partičkou cyklistů, kteří zjevně přecenili své síly. Zastavíme se na skok na hrádku Krásný Buk a pak se již blížíme do Krásné Lípy. Cestou jsme minuli několik zajímavostí, které nebyly přímo u cesty a neznaje jejich přesnou polohu, minuli jsme je. Viz jeskyně víl, vinný sklep, apod.Jinak Krásná Lípa je městečko dost zanedbané, je vidět nezaměstnanost. V cukrárně si dopřáváme dorta a kafe a míříme do ÚL, kde v rybárně na Střekově výpravu u piva hodnotíme jako zdařilou.