JARNÍ LOVOŠ

Účastníci: Viktor, Milan, Jára, David, Renda, Zbýňa, Roman, Iveta, Milča, Hynek, Jirka, Táňa

Na neděli 21.3.2010 připravil Zbýňa výšlap na dominantu Lovosic – Lovoš. Není to pro nás neznámý cíl, již jsme zde několikrát v různých ročních obdobích s oddílem byli. I přes blízkost Lovoše od Ústí nad Labem se několik nováčků, kteří zde nikdy nebyli, našlo (David, Táňa, Jirka). Počasí mělo být dle předpovědi solidní, jen nás trochu strašilo bahno, které bylo po prudkém tání jisté. Sraz na nádraží v ÚL byl v milosrdných 9:20 hod, což jistě ocenili flamendři. Dle předběžných ohlasu kamarádů jsem očekával vysokou účast. V nádražní budově se nás nakonec ráno sešlo deset. Popojedeme kousek vlakem a vystupujeme v Lovosicích. Trochu nám kazí náladu stále sílící déšť. Velitel dnešní akce Zbýňa je trochu nervózní, k dobré náladě mu nepomáhají ani jízlivé komentáře kamarádů. Připojují se David a Hynek, takže se na dnešní akci dostavilo 12 lidí. Přesunujeme se do cukrárny, kde se občerstvujeme a čekáme, zda přestane pršet. Na stole se kromě zde zakoupených dortů, piv a kávy objevují láhve tvrdého alkoholu z vlastních zásob. Všechny trumfuje Hynek, který přinesl 80% rum. Máme štěstí, déšť přibližně po půl hodině ustává a my vyrážíme do akce. Procházíme městem a pozvolna kolem chat a zahrádek stoupáme k úpatí Lovoše. Asfalt nahrazuje blátivá polní cesta, ale není to nic hrozného. Občas zastavujeme a popíjíme alkohol. Od úpatí kopce se terén prudce zdvihá, naše velká skupina se tříští na malé skupinky a jednotlivce. Každý jde podle kondice a chuti svým tempem. Sejdeme se až na vrcholu v turistické chatě.  Pivo mají jak točené, tak i lahvové. K jídlu jen klobásu či párek. Odpočíváme, jíme a pijeme. Průběžně se i chodíme rozhlížet z vyhlídkové terasy po okolí. Když jsou všichni po jídle, vyrážíme na další cestu. Během chvíle sestupujeme do vesnice Opárno, kde míříme do restaurace a penzionu Oráč. Všichni se do restaurace přímo hrnou, jen David, který nepije neb má vozidlo v Lovosicích, nás od návštěvy odrazuje. Neúspěšně. Obsah láhví našeho tvrdého alkoholu v nás již zmizel, stáváme se hlučnějšími. Dáváme další piva, někdo se i nají a míříme na zříceninu hradu Opárno. Je to kousek, po hřebeni jsme tam za chvíli. Prohlédneme si hradby a hurá do další restaurace, která je dole v Opárenském údolí. Opět dáváme piva. Někteří z nás již mají docela upito. Vedoucímu dnešní akce Zbýňovi se nedaří celou bandu kočírovat. Naše parta se začíná trhat. David volá Honzovi, který odváží Davida s několika kamarády do Lovosic. Odtud je David obětavě veze do Ústí nad Labem a až poté míří do Litoměřic. Druhá skupina (kde jsem i já) odchází spořádaně na nádraží, odkud míří vlakem do Ústí nad Labem. Poslední skupina se trochu zdrží a vzápětí ztrácí jednoho člena. První skupina jedoucí autem byla doma brzo. Naše skupinka přijíždí do Ústí také včas. Informace o poslední skupince mám jen z doslechu. Nastává hledání ztracence, které je neúspěšné. Skupina při jeho hledání našlape celkem dost kilometrů navíc. Nakonec hledání vzdává a míří domů. Naštěstí vše dobře dopadne. Ztracený člen dnešní výpravy se ve zdraví dostává individuálně domů (větší část cesty ujde pěšky a málem ho srazí auto), členové skupiny, která ho hledala, se s větším zpožděním dostávají též do postelí. Všichni tedy dorazili domů ve zdraví a relativně včas.  Dnešní akce se až na trochu komplikací zaviněných přemírou tvrdého alkoholu vydařila. Počasí, které ráno vypadalo, zle nedobře se umoudřilo a terén byl schůdný. Kilometráž byla dnes opravdu různorodá. Oficiálně uvádím 13 kilometrů, ale ti co jeli autem z restaurace, jich mají o něco méně a ti kteří hledali ztracence o hodně více. Rekordmanem se stává nejmenovaný ztracenec, který ušel určitě přes 20 kilometrů. Po dnešní zkušenosti budu prosazovat na dalších akcích co nejméně tvrdého alkoholu. Do dnešního dne se na 173 akcích uskutečněných v celé historii oddílu nestal žádný úraz (nepočítaje drobné puchýře), a tak bych se nechtěl díky alkoholu dočkat v budoucnosti nějakého vážného úrazu. Mějte se co nejlépe a na dalších oddílových akcích ahoj.