Ještěd

Účastníci : Jarda, Ivetka, Venca, Viktor, David a Milan

Původně jsem plánoval tuto akci na leden, ale vzhledem k počasí a dopravě se musela odložit. Její čas nadešel až teď 19. září. Sraz po 7 hod. na hl. nádraží v Ústí, solidní účast šesti lidí. Bohužel v Děčíně musíme přestoupit a přesednout na autobus, který nás veze do Horní Police a dál pokračujeme zase vlakem. Snídáme, kecáme, čučíme z okna. Jarda dává do placu placatici s whisky Tullamore. Před 10 hod. vystupujeme v Liberci. Chvilka zmatku na zastávce MHD a už se vezeme tramvají č. 3 na konečnou do Horního Hanychova. Tam skočíme na chvíli do Íčka a pak už po modré vyrážíme na Ještěd. Cesta je celkem prudká, procházíme pod starou dřevěnou bobovou či sáňkařskou dráhou a míříme neustále nahoru. Konečně na vrcholu. Docela fouká, jsme zpocení a tak míříme do restaurace. Plzeň a káva nás osvěží, tak se můžeme porozhlédnout po Ještědu a okolí. Někoho zaujmou suvenýry, jiného socha marťana. Jelikož času není nazbyt vyrazíme. Jarda jde obhlédnout kešku a pak míříme přes chatu Ještědka k chatě KČT Pláně. Tam obědváme. Vše je formou samoobsluhy. Nejprve zaplať, pak konzumuj. Jídlo jakž takž, jen David se spálil. Polosyrový vepřový steak a nechutná omáčka ho nenadchla. Před chatou se ještě fotíme u dřevěných maket auta, letadla a mašinky a hurá z kopce dolů. Cestu nám jen znepříjemňují rádobycyklisté – sjezdaři. Na kopec lanovkou a dolů šup na kole. Podle toho vypadá cesta. Bláto, voda. U lanovky si dáme rychlé Svijany a už jsme na konečné tramvaje. Vše vychází tak tak. U vlaku jsme 20 minut před odjezdem, kupujeme občerstvení a po příjemné 9 km štrece razíme směr Ústí. Zde jdeme vyhodnotit akci do Španělské restaurace, kde čeká nešťastník Zbýňa, který ráno zaspal. Omlouvá se a chlapsky zatáhne útratu. Díky Zbýňo, na další akci naviděnou.