Dočesná Žatec 2011

Účastníci: Viktor, Jára, David, Iveta, Martin

Jezdili jsme s oddílem léta (1998 - 2007) na vinobraní do Mělníku, byly to vydařené akce, je na co vzpomínat. Nakonec nás bohužel odradili předraženým vstupným a také to pro nás již byla přece jen okoukaná akce. Letos jsme poprvé naplánovali výjezd na Dočesnou do Žatce. Počasí mělo být dle předpovědi solidní, spojení vlakem s jedním přestupem (Most) také šlo. Na Dočesné mělo být cca 30 pivovarů, velký výběr jídla, nějaký kulturní program a vstupné bylo zdarma. Ráno se nás na nádraží v Ústí nad Labem sešlo pět. Martin se chtěl vrátit dřív, koupil si tedy jízdenku sám. My ostatní jsme využili skupinové slevy. Zabíráme kupé a pohodlně se vezeme rychlíkem do Mostu. Probíráme novinky, rozebíráme letošní akci širák, líčíme si různé novinky. Cesta utekla rychle, přestupujeme do osobáku na Žatec. Vedení ČD (samej buzerant, jak říká pan Dušek) nechápe, že na Dočesnou se jezdí vlakem, takže nepřidalo vagóny. Ve dvou vozech se tlačíme s mnoha dalšími výletníky a samozřejmě stojíme. No nějak tu cca půlhodinu přežijeme, ale že bychom byli nadšení to teda ne. Za ty prachy co naše slavné dráhy po cestujících chtějí, bychom radši seděli. Konečně v cíli. Z nádraží pochodujeme do centra. Podle odpadků na zemi (Dočesná je už od pátku) vidíme, že jdeme správně. Na náměstí je spousta stánků s pivem i jídlem, dokonce i burčák zde mají. Lidí zatím moc není. Procházíme se, vše okukujeme a míříme do minipivovaru. Restauraci U Orloje s minipivovarem, která je součástí nového muzea - Chrámu chmele nacházíme dobře. V Chrámu chmele je dost lidí, jen nakukujeme. Součástí areálu je i nově postavená rozhledna (vstupné: pěšky 30,- Kč a výtahem 100,- Kč). Prohlídku Chrámu chmele i rozhlednu si necháváme na jindy. Celý komplex je nový, stál 250 milionů, do naší příští návštěvy by měl vydržet. Přicházíme těsně před jedenáctou, zajímavý orloj se začíná úderem celé pohybovat, podíváme se na něj a hned pokračujeme dovnitř na pivko. Zrovna otevřeli, místa je dost. Ochutnáváme místní pivo a dáváme si oběd. Jídlo normál, pivo vynikající. Po posilnění jdeme zpět na náměstí. Jára vytahuje GPS a nachází po usilovném pátrání v jednom z parků kešku. Drobíme se na menší skupinky. Martin si u stánků nakupuje ještě nějaké pitivo a pomalu míří na vlak. Já s bráchou posedíme v cukrárně, David si chce spravit chuť něčím sladkým po ochutnávce konopného piva (taky jsem se napil a chutnalo divně), které skončilo v kanálu. Jára s Ivetou si v jednom z pivních stanů popovídají s příbuznými. Když se opět scházíme, dáváme si paňáka na oslavu Járova jubilea (dnes se účastní 100 akce O.P.A.T.u) a popíjíme další pivka. Je docela pařák, solidní kapely mají hrát až večer, kdy již nemáme spojení do ÚL a dojmů jsme též načerpali dost. Celkem bez problémů se domlouváme, že pojedeme domů o vlak dřív. Nakoupíme si, co ještě potřebujeme, a míříme na nádraží. Zde si dáváme jedno pivo v nádražní restauraci a vidíme i kousek fotbalu (Skotsko – ČR). Vlak jede včas, není naštěstí plno, takže do Mostu sedíme. Při přestupování na rychlík nás málem v chodbičce porazí troubové (chlap a ženská), kteří zapomněli vystoupit a rvou se ke dveřím hlava nehlava, až když jsme nastoupili. Vlak neodjíždí hned, kdyby počkali, až lidi nastoupí, měli by dost času v klidu vystoupit. Takhle málem ušlapali Ivetu a ještě se dohadujou. Další cesta již proběhla v klidu. Cestujeme v kupé s chlapíkem, co jede do lázní a chce si povídat, ale dá se to přežít. V Ústí nad Labem se před nádražím loučíme a míříme domů. Jsme utahaní, dnes akci v restauraci vyhodnocovat nebudeme. Dnešní první návštěva Dočesné v Žatci byla vydařená. Okoukli jsme, co jsme mohli, počasí též vyšlo a účast pěti lidí je solidní. Vlakové spojení celkem ujde, když příště vyjedeme časně ráno, možná si sedneme i v lokálce Most – Žatec. Na dnešní akci jsme po městě našlapali jen cca 7 kilometrů, ale turistika dnes nebyla prioritou. Uvidíme, zda vyrazíme i příští rok. Je možné, že tato Dočesná nahradí vinobraní v Mělníku také v dalších letech. Konec konců, proč nezaložit novou tradici. Zdravím všechny členy i příznivce O.P.A.T.u a na dalších akcích ahoj.