Kalich a Trojhora

V neděli 30 října jsme uskutečnili akci spojenou s výstupem na Kalich a vrch Trojhora. Sraz na hl. nádraží a přesun vlakem německých drah přes Střekov do Litoměřic. Celkem jsme jeli čtyři. Viktor, Jára, Dana a Milan. Vlak byl kvalitní, cesta ubíhala jedna báseň. V Liťáku máme chvíli čas a tak si jdeme na chvilku sednout do cukrárny. Káva, dortík a po 10 hod. jdeme na autobus. Nastupujeme a přes Žitnice a Ploskovice jedeme do Třebušína. Tady míříme jako první na zříceninu hradu Kalich. Kalich byl významný hrad, který si nechal pro sebe postavit sám Jan Žižka. Počasí není zcela ideální, výhled je jen částečný. Jára okukuje kešku, svačíme a míříme zpátky do Třebušín. Zde si zajdeme na náměstí sednout do místní osvěžovny. Pivo, polévka, sedíme a rozmýšlíme se. Nakonec volíme variantu č. 2, tj. podívat se na Trojhoru a vrátit se zpět do Třebušína. Na skok se za náma staví David i se synátorem, my dopíjíme a jdeme na Trojhoru. Jedná se o jedinou tzv. štítovou horu v České republice. Výstup v konečné fázi je těžký a přesun po štítu na vrchol i lehce nebezpečný. Vše dopadlo dobře, nespadli jsme. Pomalu se vracíme do Třebušín, kde čekáme na autobus. Na vlak si počkáme asi 40 min., ale kolem 19 hod. jsme zpátky v Ústí. S Járou jdeme na chvíli hodnotit na Rychtu, pak se rozcházíme do svých domovů.

Kilometráž 8 km, ale náročným terénem.