Tisá – Ostrov

Účastníci: Viktor + Eliška K.

Na sobotu 18.1.2020 jsem naplánoval výšlap do nedalekých obcí nad Ústím nad Labem. Mělo se jet auty, spojení prostředky hromadné přepravy tam není ideální. Bohužel již před akcí jsem věděl, že někteří tahouni jsou nemocní, jiní pracovně vytížení, takže se nás ráno moc nesejde. Nakonec jsme byli s Eliškou na startu jen dva, oddílová akce se tedy změnila na rodinnou. No nevadí, podíváme se do skal sami. Vyrážíme na cestu. Nejdříve se jedeme podívat do Ostrova. Cesta je v pohodě, silnice suché, jede se dobře. V obci parkujeme, jdeme si prohlédnout okolí restaurace Pod Císařem a přilehlý kemp. V nedalekém hotelu Ostrov je plno, Němci si užívají wellness pobyty. Když u místní nádrže svačíme, přiběhne vyhladovělý pes. Kouká smutně, pár soust mu hodíme. Teď v zimě nemá cenu chodit na přírodní památku Eiland (mokřady s mnoha druhy chráněných a vzácných rostlin a živočichů), takže si jí necháme na jindy. Prohlédneme si ještě zbytek obce a přesouváme se do nedalekého Sněžníku. Opět se projdeme jen po vesnici, na místní vyhlášenou rozhlednu se dnes nechystáme. V obci je celkem živo, počasí přeje turistům, stále někoho potkáváme. Moc se nezdržíme a pokračujeme dál. Další a poslední zastávka bude v Tisé. Po příjezdu do obce necháváme auto u restaurace Turistická chata a jdeme se podívat do skal. Potkáváme pár turistů a daleko se nedostaneme. Skály jsou zledovatělé, chůze je obtížná až nebezpečná. Překonávám svůj vrozený odpor k focení a pro Milana nacvakám na mobil pár fotek do kroniky. Ať má trochu radosti, když je marod. Námraza je čím dál nebezpečnější, podíváme se tedy jen na začátek skal a míříme raději pod ně na naučnou stezku. Zde se chodí lépe. Vypadá to tady skoro stejně jako na podzim, kdy jsme tady byli několikrát na houbách. Ovšem protože Elišku bez party kamarádů chození moc nebaví, dlouho nepochodujeme a vracíme se k autu. Eliška si ani nechce zajít do restaurace na něco dobrého, dojíme tedy svačinu, pokocháme se pohledem na ojíněné stromy i keře a vydáváme se na cestu zpět. I když dnes kamarádi nedorazili, byla akce úspěšná. Vyvětrali jsme se, okoukli známá místa a nabrali inspiraci na další oddílové akce. Kilometrů jsme moc nenachodili, jen cca 6, ale jsem rád, že jsem akci nezrušil. Uvidíme, jaké akce uděláme ještě teď v zimě, jaké nám bude přát počasí a kolik dorazí lidí. Zdravím všechny a na nějaké další oddílové akci na viděnou.