MILEŠOVKA   2001

A je tu další výlet. Tentokrát jsme se rozhodli pro Milešovku, nejvyšší kopec Českého středohoří. Při shánění potenciálních účastníků akce se vyskytly obvyklé trapné výmluvy, a tak se 11. března sešli v 7 hodin ráno na hlavním nádraží jen dva ostřílení borci – Viktor a Milan. 7.10 hod. – vyrážíme. Milan po deseti sekundách zjišťuje, že nechal na nádraží snídani a hned je veseleji. V Teplicích  přestupujeme a v 8.15 hod. jsme v Žalanech. Po 300 m jde Viktor na toaletu a Milan svačí. Pak se rázně rozejdeme a po hodince zjišťujeme, že se nacházíme v obci Černčice cca 2 km od Milešovky. Proto se operativně rozhodujeme prodloužit si trasu odbočením na hrad Sukoslav. Prvních 1,5 km jdeme sice močály, ale nakonec dorážíme do Kostomlat pod Milešovkou. Odtud je to na Sukoslav coby kamenem dohodil. Bohužel posledních pár set metrů jde o pořádnej krpál – jen lapeme po dechu. Zřícenina je to pěkná a my se po občerstvení vydáváme opět dál. Než se doplácáme pod Milešovku, máme v nohách 15 km a před sebou pěkný stoupání. V polovině cesty Viktor navrhuje, že zbytek zdoláme tzv. indiánským během, na což už ani nemám sílu adekvátně reagovat ( pohlavkem ). Konečně na vrcholu. Ani se nekochám výhledem a potácím se hned do bufetu, kde se posiluji zelníky ( brambor, zelí + přepálený sádlo ) a rumem. Teprve pak se pokocháme a vracíme se. Přes Bílku a Bořislav do Rtyně nad Bílinou, odkud nám jede vlak. Po menším výstupu s průvodčím ( máme si prý lístky koupit v automatu ) ukončujeme náš výlet večeří v Ústí nad Labem. V nohách 25 km – spokojeně ač unaveně se rozcházíme.