ZIMNÍ ERBENKA

Účastníci: Viktor, David, Roman, Alena, Dana, Lenka

Na poslední akci roku 2008 jsme se rozhodli vydat na jednu z dominant města Ústí nad Labem - Erbenovu vyhlídku. Měl to být jen kratší výlet na udělání žízně a protažení kostí. Odpoledne bylo domluvené posezení členů a příznivců O.P.A.T.u k příležitosti rozloučení s uplynulým rokem. Probudili jsme se do jasného a mrazivého dne. Na sraz u ČNB v ÚL dorazili čtyři účastníci: David, Alena, Roman a já. Vyrážíme přes město do Bertina údolí. Kousek od středu města se skrývá malé romantické údolí, kterým protéká potok. Procházíme ho a za chvíli jsme u restaurace Pivín, kde se k nám připojují Dana a Lenka. Pokračujeme kolem paneláků do starých Dobětic. Vystoupáme strmou loukou a jsme u Erbenky. Máme štěstí, je otevřená a kolem se motá docela dost lidí. Ochutnáváme medovinu od Dany a rakiji od Lenky. Nejvíce tekutin do svých bezedných útrob lije Roman. Poté stoupáme do výšin podívat se jaké jsou dnes výhledy. Docela to ujde, jen ve městě se drží mlha, zřejmě inverze. Sestupujeme z rozhledny a po kratší debatě o další trase (někdo chtěl ujít kilometrů hodně, jiní co nejméně) pokračujeme v pochodu. Po zelené turistické značce míříme do Chuderova. Potkáváme jiné turisty a hlavně velké množství pejskařů se svými ratlíky. Z Chuderova jdeme do Božtěšic a po cestě si prohlížíme nové domečky, které všude rostou jako houby po dešti. Některé jsou pohledné, jiné nic moc. Je vidět, že mezi lidmi je peněz dost. V Božtěšicích se chceme občerstvit v restauraci Na Statku, ale mají zavřeno. Pokračujeme tedy do restaurace U Fírů. Tady otevřeno mají a v lokále je teplo a útulno. Dáváme si dle chuti piva, čaj, česnečku a relaxujeme. Rozsedíme se a je jasné, že do restaurace U Kroupů, kde máme sraz přijdeme později. Vycházíme ven a zjišťujeme, že pořádně přituhlo. Špatně vybavenému Romanovi mrznou ruce, po kratším bědování získává rukavice od Lenky, která má jedny náhradní. Volá Jára a ptá se kde sedíme. Nyní jen ve stručnosti popíši peripetie s hospodou. Milan zamluvil místa v restauraci Korbel a já všem poslal maila, že posezení se koná u Kroupů. Řešíme vše telefonicky a vymrzlí kamarádi odmítají jít od Kroupů před kterými stojíme do další restaurace. Zůstáváme U Kroupů a ostatní obvoláváme. Milan a Zbýňa, kteří jsou teprve na cestě to přijímají v klidu. Ovšem Jára s Ivetou kteří byli U Kroupů, poté šli do Korbele a nyní se vracejí ke Kroupům trochu nadávají. Ani se jim nedivím. Nakonec všichni sedíme U Kroupů, dalo to ale práci. Za tyto zmatky se všem (hlavně Járovi a Ivetě) velice omlouvám. Chyba nastala při výměně informací mezi mnou a Milanem. Můžu všechny uklidnit, tento informační šum se stává maximálně jednou za deset let. Alespoň jsme měli závěr roku zpestřen. Jak říká jeden z nás: „zážitek nemusí být pozitivní, hlavně když je dostatečně silný“. Při dobrém jídle a pití probíráme oddílové i jiné věci a čas utíká. Je domluvena první akce roku 2009 (nová rozhledna u Chotiněvsi) a zmíníme i červnovou dovolenou. Důležitým bodem večera je hlasování o nabídce členství v O.P.A.T.u novým členům. Členství je nabídnuto: Daně, Aleně a Ivetě. Svorně všechny odmítají, zatím jim stačí být příznivcem oddílu. Na akce budou chodit i nadále. Dnešní kratší zimní akce se vydařila, přišlo i dost účastníků. Počasí ušlo, mráz zkušeného turistu nespálí. Našlapali jsme přibližně 9 kilometrů. Přeji všem do nového roku jen to nejlepší, hlavně štěstí a zdraví. Oddílu přeji další úspěšné roky a hodně vydařených akcí. Uvidíme se na akci 3.1.2009, doufám, že se nás sejde hodně.