Kersko

Účastníci : Viktor, Milan, David, Jára, Zbýňa, Ála, Iveta

V neděli 12 října jsme vyrazili na výlet po stopách B. Hrabala. Celkem se nás sešlo sedm, což je solidní počet. Postupně jsme nastoupili do vlaku, který vyjel v 8.45 hod. z Ústí, abychom okolo 10.15 vystoupili v Nymburku. Protože další vlak jel až za 25 min., šli jsme se rychle občerstvit do jedné herny před nádraží. V 10.40 jsme již seděli v dalším vlaku a po pár minutách vystupovali na zastávce Třebestovice. Nikde ani noha, mrtvo. Napojili jsme se na zelenou turistickou značku a vyrazili směrem k motorestu Ohio. V lese byla rovinka, šlapalo se celkem slušně. Po necelé hodince stojíme u Motorestu. Usedáme dovnitř a jelikož máme v plánu obědvat až v hospodě Hájenka, dáváme si jen něco k pití a polívku. Je vidět, že motorest má své lepší časy za sebou, hlavně od té doby, co drtivá část aut jezdí po dálnici a motorest míjí. No nic, zvedáme se a pokračujeme. Měli jsme se napojit na stezku B. Hrabala, ale ta je tak mizerně značená, že jí samozřejmě míjíme a zacházíme si. Co se dá dělat. Další zastávka je u Josefského pramene, kde se chvilku stavíme i v místní osvěžovně. Po chvíli však pokračujeme dál a než dojdeme do Hájenky, staví se kluci ještě pro razítko v místním muzeu. Dostávají i razítko „Zahrádkáři Kersku“. A to už nás čeká Hájenka. Hladově vběhneme do hospody ( nevelké ), kde na DVD či videu pouštějí – jak jinak – Slavnosti sněženek. Usedáme a objednáváme. Hlavně pivo ( jedenáctka Postřižiny ) a kance se zelím. Na doraženou si někdo dá i kance se šípkovou a jiný lívance. Nacpaní se líně zvedáme a suneme ven. Jelikož čas pokročil míříme směrem na vlak. Cestou se ještě zastavíme na hřbitově, kde má rodina Hrabalových hrob a po silnici se úmornou cestou šineme do Sadské. Nádraží po pár dotazech najdeme a jelikož je chvilka času, zajdeme naproti do putyky. Nahuleno, pobíhající psi, ale jelikož nohy bolí, jsme rádi, že sedíme. V 19 hod. nasedáme do vlaku a za pěkné tmy opouštíme Sadskou. V Nymburku se na nádraží lehce zdržíme čekáním na rychlík a tak se v Ústí ocitáme až po 21 hod. Jelikož jsme unaveni a je neděle, žádné vyhodnocení se nekoná a každý míří do postele. Jinak akce byla tradičně vyvedená, kilometráž jsem spočetl na poctivých 18,5 km.