Ústí nad Labem – Píšťany na kolech

Účastníci: Viktor, Milan, Zbýňa, Dana

Tak se nám letos poprvé podařilo zorganizovat kratší výlet O.P.A.T.u na kolech. Sraz jsme měli v neděli 22.6.2008 ve 14.00 hodin na konci Brné. V uvedený čas jsme na místě pouze tři: já, Milan, Dana. Zbýňa, který účast potvrdil nikde. Milan mu zkouší volat, ale je nedostupný. Vyrážíme tedy bez něj. Šlapeme po stezce přes Sebuzín a Církvice, je pořádnej pařák. První zastávku na osvěžení máme v Libochovanech. Moc se nezdržíme a pokračujeme dál. Chceme okouknout jezero v Píšťanech, tady jsme ještě nebyli. Přes Velké Žernoseky jedeme do Píšťan, tady to moc neznáme, trochu bloudíme. Dvakrát špatně odbočíme, ale nakonec vyjíždíme v přístavu na Žernoseckém (Píšťanském) jezeře. Je zde nový hotel s restaurací – Marina. Dáváme si občerstvení, rozhlížíme se a odpočíváme. Volá Zbýňa, zaspal, proto nepřijel do Brné. Omlouvá ho, že končil sobotní noční později než obvykle. Domlouváme se, že skočí na kolo a pojede za námi. My se budeme vracet a narazíme na sebe. Prozkoumáváme okolí přístavu, prohlédneme si pláže, objevujeme další dvě občerstvovací boudy a pomalu se vydáváme na zpáteční cestu. Projíždíme jinou trasou Píšťany a Žalhostice, po hlavní silnici jedeme do Velkých Žernosek. Chceme, aby se Zbýňa trochu projel, nespěcháme. V restauraci Lucie ve Velkých Žernosekách se stavujeme na pivko a víno. Já si dávám utopence, který na mne v Marině nezbyl. Při odjezdu Milan šlápne do pedálů a ujíždí nám. Spěchá na pivo do Libochovan, kde by měl čekat Zbýňa. Kousek od Velkých Žernosek potkáváme Zbýňu, který jede proti nám. Nebavilo ho čekat v restauraci, a tak nám jede naproti. Divíme se proč není s Milanem, který jede před náma. Vysvětlení je jednoduché. Kluci kolem sebe projeli a nepoznali se. Již holt nejsou nejmladší a strhané obličeje je také dost změnily. Přijíždíme do Libochovan a Milan již má v restauraci Na Kovárně před sebou pivko. Usedáme též a líčíme Zbýňovi, kterého jsme dlouho neviděli aktuální oddílové novinky. Najednou se zatáhne, zvedá se vítr a my s napětím čekáme, zda začne pršet. Začalo. Nejdříve prší trochu, pak je to přímo slejvák. Protože v této hospodě nemají nic k jídlu, přejíždíme když déšť trochu poleví do vedlejší hospody. Tady obsluhují dvě postarší ženy a moc jim to od ruky nejde. Dlouho čekáme než si můžeme objednat a ještě déle na pivo. Když vidíme ty dvě želvy, jak jsou rychlé, máme jasno. Tady jíst nebudeme. To by jsme se domů dostali až k ránu. Naštěstí přestává pršet, dopíjíme, platíme a jedeme domů. Cesta zpátky po mokré silnici docela utíká. Poslední dnešní zastávku máme v restauraci Rybářská bašta na Střekově. Zde vyhodnocujeme dnešní akci a plánujeme i další výlet na kolech. Přibližný termín je 10.7.2008 odpoledne po práci. Vše upřesníme mailem těsně před akcí. Já si dávám jen kávu, loučím se a odjíždím. Ostatní si objednávají večeři a končí později. Dnešní vyjížďka se vydařila i přes bouřku a silný déšť při zpáteční cestě. Počet kilometrů měl každý z nás rozdílný, ale pár se jich ujelo. Hospod jsme dnes taky navštívili solidní počet. Určitě si přes léto podobnou akcičku zopakujeme. Do Velkých Žernosek se zřejmě letos ještě vydáme. Asi navštívíme v září místní vinobraní. Uvidíme. Zdravím všechny členy a příznivce O.P.A.T.u i náhodné čtenáře naší kroniky. Na další akci snad neméně vydařené ahoj.