Karlovarské výhledy

Další akce OPATu se konala v sobotu 17. května sešlo se na ní 5 účastníků. Alena, Iveta, Milan, David a Jára. Na start akce přišli všichni včas a s dobrou náladou. Po zakoupení lístků do vlaku nastupujeme v 6.50 hod. do kupé a vyrážíme. Cca 2 hod. dlouhá cesta vede přes Most, Chomutov a Ostrov nad Ohří až do Karlových Varů, kde před 9 hod. vystupujeme. Obloha je polojasná, je příjemné teplo a tak vesele razíme do centra. Prohlížíme si kolonádu, ochutnáváme lázeňské oplatky a míříme na dolní stanici lanovky vedoucí k rozhledně Diana. Když nahoře po 5 min. vystupujeme, zatáhne se a dá se do pěkného deště. To nám scházelo. Restaurace vedle rozhledny otevírá až za půl hodiny. Co teď ? Nic, čekat. Milan potkává starého známého z vojny, tak kecají, po 15 min. se provozní smiluje a otevírá restauraci. Usedáme do lepší části a poroučíme něco k pití. Déšť nás zdrží dobrou hodinu a půl a i po zaplacení a návštěvě Diany, leje jak z konve.Zklamaně usedáme na lanovku a jedeme zpět do centra. A ejhle, vystoupíme, přestalo pršet a vykouklo slunce. Plni optimismu míříme na druhou rozhlednu, tzv. Goethovu vyhlídku. Bohužel je to do pěkného kopce, neboť jdeme z údolí u říčky Teplá až do nějakých 638 m. Ještě, že byl otevřen při cestě krám. Vyjdeme lesem k rozhledně, ale je bohužel zavřená. Je pěkně a tak jsme v autě vyrušili nějaký páreček. Otráveně přeparkovali na protilehlou stranu rozhledny, ale odtamtud je vyštval pár důchodců. Otáčíme se a míříme do centra. Cesta pěkně ubíhá, jde se vesměs z kopce a tak už po slabé hodince sedíme v cukrárně u Thermalu a odpočíváme. Poslední kilometr na nádraží zvládáme svižně, protože se zase solidně zatáhlo. Než přijede vlak, pěkně se rozprší. Musíme si vlézt do správného vagonu, neboť v soupravě jsou zařazeny i takové, které končí až v Moskvě. Podařilo se a tak klimbajíc míříme do Ústí, kde o dvě hodinky později vystupujeme. Milan, Iveta a Jára ještě míří do Pivovarský na kus řeči s Viktorem, přičemž Jardův přístroj GPS zaznamenává pro dnešek cca 11 km. Netradiční výlet zakončujeme u plzeňského piva a plánů na týdenní akci v Osvětimanech.