Rozhledna Strážný vrch a Bobří soutěska

Účastníci: Viktor, Pavla, Pepa

V sobotu 31.8.2013 se uskutečnil poslední letní výšlap, který naplánoval příznivec O.P.A.T.u Pepa Málek. Po delší době tedy naplánoval akci někdo jiný než Milan, nebo já. Již dopředu prozradím, že si s akcí poradil Pepa úspěšně. Na programu dnes byla návštěva rozhledny u Merboltic (Strážný vrch) a známé Bobří soutěsky u obce Kravaře. Protože se mělo jednat o jubilejní oddílovou akci s pořadovým číslem „250“, s pomocí Davida jsem obstaral dort s patřičným nápisem. Bohužel mi ve čtvrtek a pátek před akcí přišlo dost omluvenek, takže jsem věděl, že nás na jubilejní akci dorazí jen několik. Opravdu jsem se nespletl. Ráno u vlaku jsem se sešel jen s Pepou, v Děčíně přistoupila Pavla a byli jsme kompletní. Na nádraží v Horní Polici jsme se posilnili dortem a vyrazili do terénu. Procházíme obcí a míříme vzhůru do lesů. Po cestě koukáme na místní starou i novou výstavbu a Pepa jako správný houbař kouká, zda již rostou houby. Nerostou. Přes zaniklou osadu Havraní, ze které zbyly jen ruiny a základy budov přicházíme k dřevěné rozhledně na Strážném vrchu (601 m n. m.). Zde již oddíl byl v roce 2009 (zápis v kronice: Rozhledny - autovýlet). Chvíli po nás, přichází pár důchodců, kteří pod ní dojeli autem (přes pole). Pepa si s nimi chvíli povídá, poté lezeme nahoru. Rozhled je parádní, trochu nám ho znepříjemňuje rojení létajících mravenců. Je jich opravdu hodně. Po prohlédnutí okolí z výšky se vydáváme na další cestu. Obcházíme Havraní vrch (586 m n. m.) a přicházíme do vsi Velká Javorská. Zde není nic zajímavého. Poté jdeme kousek po silnici. A již je tu odbočka ke známé Bobří soutěsce, také tady již O.P.A.T. byl v roce 2007 (zápis v kronice: Bobří soutěska). Noříme se do lesa, jdeme podél potoka a vyhlížíme první vodopád. Ten je hned na začátku trasy a i přes menší stav vody je pěkný. Po jeho prohlédnutí pokračujeme dál. Po nedávných záplavách jsou některá místa na trase hůře schůdná, ale úspěšně se s tím popereme. Přicházíme k druhému vodopádu, který málem přejdeme. Těsně pod ním je odpočívadlo, které okupuje omladina na kolech, která svačí a rozdělala si i oheň. Jdeme dál a pak si všimneme, že nad nimi je vodopád větší než ten předchozí. Je to již 6 let co jsem tu byl, takže jsem si jeho přesnou polohu nepamatoval. Vracíme se a prohlížíme si ho z blízka. Po jeho prohlídce jdeme již jen kousek lesem a skrz osadu Veliká vycházíme na silnici. Po ní jdeme do Janovic. U silnice, roste dost stromů se špendlíky, ochutnáváme je. Pepa si ještě utrhne pár kukuřic a jsme v Kravařích. Zde náš dnešní výšlap končí. Procházíme obcí a první zastávka je v restauraci U Doušů. Dáváme občerstvení a poté se přesouváme do druhé restaurace U solidní nejistoty. Zde ochutnáváme pivo Bakalář, které se prý oproti minulosti podstatně zlepšilo. Je to pravda, shodli jsme se, že nám chutná. Protože výluka na železniční trati Česká Lípa – Blíževedly již skončila, míříme na nedaleké nádraží. Vlak přijíždí včas, a my máme při delší jízdě dost času vyhodnotit dnešní akci. Přestupujeme v Lovosicích a za chvíli jsme v Ústí nad Labem. Jdeme posedět do Španělské restaurace, ovšem moc se nezdržíme a míříme domů. Dnešní jubilejní oddílová akce se vydařila. Počasí bylo ideální, trasa naplánovaná Pepou nebyla náročná. Ušli jsme cca 18 kilometrů a rozhledna Strážný vrch i Bobří soutěska byly zajímavé. Jediné co mne trochu mrzelo, byla slabší účast. Ovšem jsem optimista, prázdniny končí, takže na dalších již podzimních či zimních akcích bude účast určitě vyšší. Zdravím všechny členy i příznivce O.P.A.T.u a těším se na všechny na nějaké další akci. Jubilejní akce s pořadovým číslem 300 se nezadržitelně blíží.