Čtvrtý pivní jarmark v Ústí nad Labem

Účastníci: Viktor, David, Jára, Iveta, Martin I., Pepa M., Petr L., Míša V., Hana Š., Líba B.

Na sobotu 17.5.2014 jsme naplánovali pro členy i příznivce O.P.A.T.u kratší výšlap okolo Ústí nad Labem a degustaci piv na Pivním jarmarku, jehož čtvrtý ročník se konal přímo v centru města. Věřil jsem, že na takto lákavý program dorazí dost zájemců z našich řad. Pro první skupinu, která se chtěla projít, byl sraz naplánován v 9:00 hodin na Střekově před restaurací Labská bašta. Ti, kteří chtěli jen ochutnávat piva a sledovat kulturu před OC Forum, měli přijít po obědě rovnou na jarmark. Předem mi bylo jasné, že na výšlap moc účastníků nepřijde. Navíc předpověď počasí též nebyla zrovna příznivá.Ve svém pesimistickém odhadu jsem se bohužel nemýlil. Na výšlap jsem přišel já a dva nováčci na oddílové akci (Líba a Hana). Chvíli jsme marně počkali na případné opozdilce a poté jsme vyrazili na naplánovanou trasu. Přes zdymadla na kterých se čile pracovalo (oprava části přepadu) a vody moc neteklo, jsme se dostali na druhou stranu Labe a šli jsme směrem ke skalnatému hřbetu nad Vaňovem zvanému Vrkoč. Tento svah příkře spadající do Labe je unikátní ukázkou vějířovitého uspořádání čedičových sloupců. Počasí zatím přeje, neprší, je jen zataženo. I přes večerní déšť jsou cesty v lese dobře schůdné. Výšlap do kopce nás prověřuje, jsme rádi, když konečně vidíme vodopád. Těsně před vodopádem odbočujeme doleva a míříme na upravenou skalní vyhlídku. Výhled na Labské údolí je pěkný. Když se dostatečně pokocháme, vracíme se k vodopádu na Podlešínském potoce, který je vysoký 12 metrů a je nejvyšší v Českém středohoří. Po kratším odpočinku pokračujeme dál. Vystoupáme na pěšinu vedoucí po hřebenech Labských vrchů, ze kterých je na několika místech vidět Labe. Stavíme se ještě na Humboldtově vyhlídce a výšlap končíme na Větruši. Zde se opět krátce rozhlížíme z vyhlídky. Protože se blíží čas srazu, sjedeme lanovkou do OC Forum a jdeme ke kostelu, kde máme naplánované setkání s druhou skupinou. Nejsem ani moc překvapen, že zde zatím nikdo není. Procházíme si celý areál jarmarku a poté si sedáme s občerstvením před pódiem. Počasí se postupně horší, ochlazuje se a začíná poprchávat. Postupně přicházejí ostatní účastníci dnešní akce O.P.A.T.u, ochutnáváme piva, klábosíme. Když už nám zima a déšť vadí, přesouváme se do obchoďáku, kde si sedáme ke stánkům s občerstvením. Kamarádi přicházejí a odcházejí, někteří jsou více venku u stánků a před podiem, další raději sedí pod střechou. Program jarmarku je bohatý, kapely i zpěváci (např. Bonifanti, Fleret, Karel Kahovec, Viktor Sodoma, Vladimír Mišík) zpříjemňují deštivé odpoledne. Při ochutnávání piv potkávám u stánků dost známých, s kterými prohodím pár vět. Čas rychle utíká. Než se nadějeme, Pivní jarmark končí. I poslední účastníci této trochu jiné oddílové akce míří domů. Dnešní akce byla i přes horší počasí úspěšná. První část dne, kdy probíhal výšlap, počasí ještě šlo. Na druhou část programu, Pivní jarmark, se počasí bohužel zhoršilo. Naštěstí se bylo kde schovat. Umístění jarmarku v centru města u obchodního centra se jeví jako strategicky výhodné. Degustace se vydařila, nabídka piv byla dostatečně pestrá. Navíc jsme našlapali 7 kilometrů (jen někteří), do nichž není započítáno individuální korzování na jarmarku od stánku k stánku. Za sebe mohu prohlásit, že jsem se příjemně prošel a ochutnal dost nových druhů piv. Ohlasy od ostatních účastníků mám také pozitivní. Ceny piv (většinou 35,- Kč) by sice mohly být nižší, ale to bohužel neovlivníme. Příští v pořadí již V. Pivní jarmark můžeme opět poctít svou přítomností. Tedy pokud se uskuteční. Uvidíme, necháme se překvapit. Kdo ví, třeba se rodí nová tradice podobná našim návštěvám Mělnického vinobraní (celkem 10 akcí v letech 1998 – 2007), které jsou již historií. Mějte se všichni co nejlépe a na nějaké další oddílové akci ahoj.