Žabákův pramen

Účastníci: Líba, Dáša, Terka, Andrea N., Milan a dva čtvernožci

První, kalendářně jarní výlet jsme podnikli v neděli 24. března. Počasí bylo sice všelijaké, ale nepršelo a to je hlavní. Sraz byl domluven na čtvrt na jedenáct před zastávkou v ulici Revoluční. Když jsem vystoupil z trolejbusu, našel jsem na místě pouze Dášu se psem. Přijel autobus č. 11, my jsme nasedli a jeli směr Chlumec. Ve Všebořicích přistoupila Líba a za Všebořicemi k nám přistoupila revizorka a chtěla vidět jízdní doklady. Ale nenachytala nás, měli jsme správné jízdenky. Prémie dnes nebudou. V Chlumci na náměstí už na nás čekala Terka a Andrea se psem č. 2, které přijely autem. Jelikož už nikdo další na obzoru nebyl, vyšli jsme. Po žluté značce jsme nejprve zamířili na vrch Horka s kaplí a křížovou cestou, která byla však nepěkně pomalovaná kosočtverci. Pár fotek a pokračovali jsme dál. Minuli jsme památník bitvy u Chlumce z roku 1813 i zavřený hotel Bonaparte. Prý je na prodej. Za 15 milionů. Za hotelem jsem našel kešku a tak se do ní zapisuji. Po chvíli jsme se ocitli ve vsi Žandov, která je opravdu dlouhá. Ocitáme se u tzv. Duchcovsko – Podmokelské trati, která je od roku 2007 mimo provoz a míjíme omšelý areál někdejšího penzionu. Za penzionem si dáváme pauzu na pití a oddych. Cesta vede stále mírně do kopce. Po pár desítkách metrů musíme odbočit na cestu doleva, ale v cestě nám stojí rozvodněný Ždírnický potok. Každý ho překonáváme, jak se dá. Líba po úspěšném překonání potoka špatně došlápla a od této chvíle jde s bolavým kotníkem a zaťatými zuby. Ale nevzdala to. Vida, jak máme zocelené ženy. Lidí moc nepotkáváme a cesta se vine chvíli rovně, chvíli do kopce. Jelikož jsou stromy holé, je celkem vidět směrem na Ústí a České středohoří. U Chlumce vidíme dva rybníky (ve skutečnosti je u Chlumce Nový rybník, Zámecký rybník a jezero Dělouš ). Chvílemi konzultuju směr trasy s mobilem Terky, neboť na trase se vynořují cesty, které na mapě nemám. Konečně se napojujeme na cyklotrasu 3009 a vzápětí vidíme studánku U Žabáka. Naštěstí je vedle ní turistický přístřešek a tak si sedáme a odpočíváme. Za chvíli je nám ale zima a tak jdeme dál. Míjíme základy jakési chaty, uprostřed které je vztyčen kříž i s fotografií. Pokračujeme kolem vyhlídky U Laviček, kde jsem odlovil dnešní druhou kešku. Pomalu scházíme do Chlumce. Na náměstí nám to hodí pěkných 13 kilometrů. Holky odjíždějí vozem a já za pár minut po nich busem. Dnes žádné vyhodnocení akce nebude. Každý někam pospíchá a já jdu na noční. Tak na další akci na viděnou.