DOLNÍ  ZÁLEZLY  2007

( aneb rozloučení O.P.A.T.u se starým rokem pochodem i posezením )

Účastníci pochodu: Viktor, Milan, Jára, Renda, Dana, Iveta

Příchozí na posezení: David, Alena, Vilda, Petra, Petr, Míša

Na sobotu 29.12.2007 jsme naplánovali aktivní rozloučení se starým rokem. Sraz byl v 8:45 hod. na hlavním nádraží v Ústí nad Labem. Sešlo se nás celkem šest. Mezi ostřílenými borci byl i jeden nováček – Iveta. V nádražní hale je poměrně dost skupin jiných turistů, kteří se jdou také na konci roku protáhnout. Vlak jede včas, následuje přesun do Dolních Zálezel, kde jsme za pár minut. Dnes nás čeká krátká pohodová trasa. Vyrážíme po zelené turistické značce kolem domků a zahrádek zpět do Ústí nad Labem. Šlapeme nad líně tekoucím Labem, převýšení není nijak velké a počasí přeje. Mráz není tak silný, aby nám byla zima a na jím zpevněném povrchu cesty se jde dobře. Chůzi si zpestřujeme povídáním o všem možném a pěknými výhledy do údolí s řekou. Protože se trasa nachází poblíž lidských obydlí, potkáváme i pár turistů a pejskařů. Po levé straně cesty ve stráni je dost zajímavých skal a suťových polí typických pro zdejší krajinu. Po pár kilometrech se již blížíme k Vaňovu. Cestu začínají lemovat umělecká díla místního lidového umělce. Jedná se o výtvory ze dřeva, které jsou docela povedené. Na turisty shlížejí zvířata ( kanec, sova, zajíc, veverka a další obyvatelé lesa ) i lidé ( Rumcajs s celou rodinou, poustevník, myslivec atd. ).Před jedenáctou hodinou jsme ve Vaňově, kde máme naplánovanou přestávku. Jdeme do restaurace U Lesana, tady mají mít otevřeno od jedenácti. Čekáme trpělivě do 11:05 hod. a ono nic. Nemají zřejmě o sympatické hosty zájem. Déle nečekáme a přesouváme se do restaurace Lípa. Malá, ale útulná osvěžovna se nám líbí. Obsluha je ochotná a pití je dobré. Na požádání kamarádů píši do zápisu chválu na tuto hospůdku. Sedíme, odpočíváme, popíjíme a klábosíme. Po nabrání sil a zahřátí pokračujeme v pochodu. Čeká nás těžší úsek trasy, kdy stoupáme k Vrkočskému vodopádu. Trochu se zapotíme a již jsme u pěkného ledopádu na Podlešínském potoce. Nejsme zde sami, více lidí se v sobotu aktivně hýbe. Chvíli postojíme, někdo si ledopád vyfotí a šlapeme dál. Vystoupáme ještě kus, až na hřeben Labských vrchů a míříme k vyhlídkové restauraci Větruše. I na této části trasy jsou pěkné výhledy na kroutící se tok Labe. Když dorazíme na Větruši, nezastavujeme se a pokračujeme dál. Máme totiž v 15:00 hod. sraz v restauraci U vlastence s ostatními kamarády a výhled na město již známe. Nehledě na to, že restaurace na Větruši je zavřená a pro nás normální lidi i nechutně drahá. Scházíme do centra Ústí nad Labem a těsně před třetí hodinou již sedíme v restauraci a čekáme na ostatní. Musím Milana pochválit, jak dobře výšlap časově naplánoval. Někteří kamarádi přijdou ve tři, další se trousí postupně. Nejdříve probereme důležité organizační věci týkající se oddílu ( vyhodnocení roku 2007, předběžné plánování akcí na rok 2008, výběr místa dovolené – červen 2008, hlasování o nových členech atd. ). Po těchto pro někoho nudných, ale pro oddíl důležitých věcech se rozbíhá volná zábava. Já se moc dlouho nezdržím a jdu domů. Ostatní prý poseděli déle, ale nijak to též nepřeháněli. Loni bylo posezení delší a o hodně náročnější, holt stárneme. Dnešní pohodová závěrečná akce měřila 12 kilometrů, počasí vyšlo skvěle. Všichni účastníci akce byli spokojeni. Rozloučení se starým rokem pochodem se povedlo. Posezení bylo také dobré. Něco se pojedlo, popilo a probralo se i dost věcí ohledně chodu O.P.A.T.u v příštím roce. Přeji všem kamarádům pevné zdraví i štěstí v roce 2008. No a oddíl ať i dál funguje jako nyní a podaří se co nejvíce povedených akcí.