Cyklovýlet Kralupy

12. srpna uskutečňujeme dlouho plánovaný delší výlet na kolech. Jelikož jsem trasu propočetl na solidních 85 km ( bylo to samozřejmě víc ) asi se někteří zalekli a na startu se sešli tři cyklisté. Milan, Zbýňa a Viktor. Posledně jmenovaný neseděl na kole dva roky a sliboval si od toho pěkný zážitek. V 7.40 hod. jsme naložili kola do vlaku a vyrazili do Kralup nad Vltavou. Průvodčí z toho má druhé vánoce, zřejmě není na cyklisty zvyklý. Zbýňa začíná nastavovat chytré hodinky, měřící tep, kalorie atp. Cesta uběhla rychle a bez problémů a tak okolo půl deváté sedláme naše oře před kralupským nádražím. První zastávka na naší trase je Slaný, vzdálené 20 km. Cesta nám ubíhá, jsme plni sil a pár kopečků nás nemůže unavit a tak před 10 hod. vjíždíme do Slaného. Zbýňa se u pumpy snaží narvat do svého kola více vzduchu, pneu má nějaké podhuštěné. Daří se to jen částečně a tak pokračujeme dál ke Kauflandu, kde si Milan kupuje nějaké obyč brýle na kolo, jelikož si je zapomněl doma. I tento bod je splněn a protože u Antoše je otevřeno až v 11 hod., jdeme si ukrátit čas do restaurace Hamburk. Solidní krušovice do nás zahučí. A již je tu jedenáctá. U Antoše se posilníme taliánem a rozpečeným chlebem a jede se dál. Tentokrát po hlavní míříme směr Velvary a ve vsi Luníkov uhýbáme doleva. Kopec je ostřejší a taliány se nám kroutí v žaludku. Hospozín, Bříza a už jsme u motorestu u Krobiána. Cesta vede polní silničkou, která je zajímavá nejrůznějšími přejetými zvířaty, všechna už ve formátu 2D. U Krobiána se občerstvíme a směřujeme přes Doksany do Brozan nad Ohří. Zde se stavíme v hospůdce, kde pivo je chuti nevalné a po stěnách jim visí nejrůznější ulovená zvířena. Zbýňa nás pak směřuje do Bohušovi do restaurace na nádraží, kde před lety trávil nejednu příjemnou chvilku. Sedíme, občerstvujeme se a s obojetnými pocity sledujeme vlaky jedoucí do Ústí. Přeci jen únava se začíná kupit. No nic, jedeme dál. Další pauza v Litoměřicích U labutě. Připravujeme se na poslední část cesty, tu všichni znají. Směr Žernoseky, Libochovany a konečně Ústí. Zakončujeme v restauraci U lípy. Je to neuvěřitelné, Zbýňovi ukázal cyklometr 104 km, domů to má Zbýňa ještě 6 km, čili solidních 110 km. To jsme nečekali. Je již šero, loučíme se a přejeme si šťastné dojetí do domovů. Snad nás nebudou druhý den moc bolet svaly.