Po Litoměřicku kolem, aneb za doktorem Rathem

Předem se chci omluvit všem, že jsem tuto akci navrhnul relativně pozdě, ale ještě den před výletem to vypadalo tak, že se nikam nepojede. Z toho vyplývá vcelku logický fakt, že se tohoto podniku zúčastnili pouze dva cyklisté. Na poslední chvíli dopilovaný plán byl následující. Vlakem do Roudnice a zpět na kole. V sobotu 9. června vyrazil vlakem z Děčína Martin L. a v Ústí k němu přistoupil Milan S. Oba samozřejmě s bicykly. Jelikož měl Martin ve vlaku známého, který pracuje coby průvodčí, měli jsme přepravu kol zdarma. Jen doufám, že tyto řádky nečte bukvicoidní vedení ČD. Protože den předem bylo zahájeno ME ve fotbale, nebyli oba cyklisté ve 100 % formě ( ne, že by hráli ). Proto, po vystoupení v Roudnici,naše první šlápnutí do pedálů, směřovali na náměstí do cukrárny. Chlebíčky a káva nás staví na nohy. Skočíme na naše oře a vyrážíme přes Židovice, Hrobce a Libotenice do Terezína. Cesta rovinatá, jen ten protivítr. Ve vesnicích je vcelku mrtvo, pouze několik zemědělců ohýbá hřbet na polích. V Libotenicích míjíme galerii kraslic ( viz. autovýlet dolním Poohřím 2011 ) a zanedlouho projíždíme Terezín. Na jeho konci několik profesně úspěšnějších spoluobčanů přemísťuje zahnutými železnými holemi malé kulaté míčky do jamek na krátce střiženém trávníku. Hm zajímavé. Jsme v Litoměřicích. Chci se Martinovi revanšovat za přepravu kola zdarma a proto ho zvu na pivo do minipivovaru u Labutě. Já hlupák. Po 15 min. si nás všímá servírka a co prý si dáme. Dvě světlá piva prosím. Nemáme. Cože ? Tak polotmavá. Po dalších 15 min. piva dorazila. Takovou močku už jsem drahně let nepil. Ostuda, omluva Martinovi. A to jsem tu byl loni a světlé pivo bylo výtečné. Inu, co naděláme. Platím a mizíme. Krátce se zastavíme u VV LTM, kde je toho času muklem no. 1 MUDr. Rath. Pokocháme se pohledem na krabicoidní budovu a jedeme dál. Jelikož si potřebuji spravit pajšl po nepovedeném pivu, stavíme ve Velkých Žernosekách. Pivo v restauraci Lucie do nás zahučí a sny o bezalkoholovém výletu mizí. Jedeme dál. Libochovany a i tady je třeba si dát jedno od cesty. Další zastávku máme až v Ústí na Labské Baště. Tady obědváme. Řízek, plněný hermelínem, houbami a šunkou kvalitně zakončuje dnešní cyklotrasu. Martina usazuji na Střekově do vlaku a sám se motám směrem k domovu. Na další cykloakci zdar.