EHD 2017 (Evropské hry Doksy – víceboj družstev)

Účastníci: Viktor, Pepa Z. + čtyři další sportovci + David jako technická podpora

Na konci srpna letošního ruku, přesněji o víkendu 25.8. – 27.8.2017 jsme se zúčastnili víceboje družstev v nedalekých Doksech u Máchova jezera. Tato docela velká akce se koná již několik let a to, že se mi přes určité problémy podařilo sestavit družstvo, považuji za solidní úspěch. Protože nikdo z členů či příznivců oddílu se zúčastnit nechtěl, musel jsem zalovit v jiných vodách. Nakonec družstvo kromě mé maličkosti vytvořili tři kolegové z práce, dcera jednoho z nich a kamarád dalšího. Věkový rozptyl družstva byl 30 let, když nejmladší účastnice měla 15 let a nejstarší účastník již 45 let. Jako technická podpora se akce zúčastnil David, který na sportování moc není, ale jako pomocník je spolehlivý. Pro ty, kteří se nepodívali na oficiální stránky akce bych rád uvedl sporty, ve kterých se sportovci utkali: kopaná, tenis, stolní tenis, cyklistické kritérium, cyklistická časovka, kuželky, plavání, veslařské trenažery, nohejbal, beachvolejbal, orientační běh, biatlon, jungle creek (lanová dráha v korunách stromů), bungee running (natahování lana), in – line (kolečkové brusle), horolezecká stěna, lukostřelba a rafty. Celkem tedy 18 dost rozdílných sportů, kdo chtěl figurovat v popředí výsledkové listiny, kromě výborné fyzické kondice by měl mít i určitou univerzálnost. My jsme si chtěli akci hlavně vyzkoušet a zjistit jak jsme na tom. Před sportovní akcí jsme se na jakýkoli trénink moc nesešli, vyzkoušeli jsme trochu jen nohejbal, stolní tenis, kuželky, tenis a lukostřelbu. V pátek odpoledne mě a Pepu David odvezl i s několika koly do Doks, kde jsme družstvo zaregistrovali a poté do Poslova mlýna, kde jsme nafasovali klíče od chatek a povlečení. Ostatní spolubojovníci přijížděli postupně. Po ubytování jsme si šli prohlédnout okolí a doladili jsme v restauraci nasazení účastníků na jednotlivé sporty. Večer se na náměstí konalo zahájení a první disciplína (jízda na kolečkových bruslích). Náš závodník dojel v první polovině, takže dobrý. Jdeme brzy spát, zítra nás čeká náročný den. Spaní na palandách v chatce, není nic moc, já osobně usínám dost pozdě.V sobotu ráno po brzké snídani (housky se sýrem) začínáme kopanou. Těsně prohráváme, nálada není ideální. Poté již celý den přejíždíme mezi sportovišti a s větším či menším úspěchem se snažíme bojovat o nějaké solidní výkony.  Nebudu se podrobně rozepisovat o jednotlivých sportech, na konci článku vše trochu shrnu. Jen bych rád uvedl, že jsem to čekal náročné a náročné to i bylo. Přesunujeme se mezi stanovišti na kolech, ale i tak to máme většinou tak akorát. Na odpočinek není moc času, když jedinec zrovna nesportuje, podporuje ostatní. Průtrž mračen nás dohání na tenise, takže ani nezačínáme hrát a domlouváme si náhradní termín na neděli. Další sport je v hale, takže pohoda. Den pomalu končí a my víme, že se nám, zrovna nedaří. Doufáme, že nedělní program nám vyjde lépe. Následuje kratší vyhodnocení u piva. Spát jdeme opět brzy, jsme solidně utahaný. Ráno vstáváme opět brzy a po další hodně slabé snídani (trošek nevalné pomazánky + housky) se vrháme po hlavě do zbylých disciplín. Není jich sice tolik jako včera, ale únava se zvětšuje, není to nic lehkého. Bohužel se nám zase nedaří v kolektivních sportech a je jasné, že v popředí celkového pořadí rozhodně nebudeme. Konečně je tady konec. Máme to za sebou. Na vyhlášení čekat nebudeme, má být dost pozdě odpoledne. Postupně se rozjíždíme do domovů. Pro kola, Pepu a mou maličkost opět obětavě přijíždí brácha. Ukazujeme mu některá sportoviště, občerstvujeme se a míříme též domů. Náročný, ale zajímavý víkend končí.Co uvést k vyhodnocení. Jsem rád, že se akci povedlo uspořádat. I přes horší výsledek nelituji, že jsem se aktivně na „stará kolena“ zúčastnil. Počasí až na sobotní průtrž vyšlo, ubytování i strava byla slabší (ovšem s tím se dalo počítat), nikdo se nezranil, takže hodnocení je pozitivní. Co se týče výsledků, nebudu zastírat, že jsme čekali lepší výsledek. Ovšem měli jsme spíše velké oči a reálně jsme se neodhadli. Z celkového počtu 120 družstev jsme obsadili 91místo. Na oficiálních stránkách ( https://ehd.doksy.com/index.php/cz/ ) se můžete na všechny výsledky včetně jednotlivých disciplín podívat. Náš tým měl příznačný název Hazardéři. Projevilo se, že jsme některé disciplíny nevyzkoušeli i to, že jsme tréninku těch dalších moc nedali. Fyzička všech účastníků mohla být také lepší. Bylo znát i to, že jsme na akci byli nováčkové. Co bylo pro ostatní samozřejmé, v tom jsme měli zmatek. Ovšem na první účast to nebylo úplně špatné. Nyní bych rozdělil jednotlivé sporty, co se týče úspěšnosti do čtyř skupin: 1) vydařené, 2) solidní, 3) slabší, 4) propadáky.

1)    Vydařené: kuželky, stolní tenis, bungee running.

2)    Solidní: rafty, in–line, plavání.

3)    Slabší: cyklistická časovka, veslování, cyklistické kritérium, lukostřelba, jungle creek, kopaná.

4)    Propadáky: tenis, beachvolejbal, horolezecká stěna, biatlon, orientační běh, nohejbal.

Je vidět, že slabších disciplín, až propadáků bylo prostě moc. Takhle jsme na lepší umístění pomýšlet nemohli. Zatím jsme se ještě nebavili, zda to zkusíme na příštím, tak trochu jubilejním 15. ročníku, ale kdyby ano, musíme toho zlepšit opravdu hodně.

Oddílu, sportu a turistice zdar.