Čertova jizba

Účastníci: Viktor, Milan, Líba, Hanka, Eva, Jirka K. a Marcela

V sobotu 14.8.2021 se uskutečnila další oddílová akce. Sraz jsme měli před soudem v Ústí nad Labem v rozumný dopolední čas. Stále jsou letní prázdniny a dovolené, neočekávám tedy vysokou účast. Nakonec se nás u aut schází sedm, což je pěkné číslo. Domlouváme se, jak se rozsadíme, upřesňujeme cíl přesunu a vyrážíme. Nečeká nás nijak dlouhá jízda. Jedeme přes Střekov, Kojetice a Malečov na parkoviště pod Lucemburkovým kopcem na kterém je rozhledna. Míst na parkování je dost, můžeme si vybrat, kde necháme své čtyřkolové oře. Kiosek s občerstvením je zavřený, doufáme, že při návratu k vozům bude otevřený a my se osvěžíme nějakými skvělými studenými nápoji. Možná se podíváme i na rozhlednu. U vyhlídkového místa (Esöva vyhlídka) se pokocháme rozhledem na některé blízké či vzdálené kopce (na výběr máme např. Kozí vrch, Magnetovec, Bukovou Horu, Zadní vrch, Sedlo, Kamennou horu, Děčínský Sněžník či Königstein) a poté směřujeme do prudkého kopce po silnici, která vede do obce Němčí (vesnice leží v nadmořské výšce cca 600 m n. m. a jedná se o nejvýše položenou obec v Českém středohoří). Začátek dnešní trasy začíná pěkně zostra. Po solidním výšlapu procházíme obcí, kde je jen pár baráků. Chvíli jdeme i po zelené turistické značce, ale nakonec pokračujeme po neznačené a místy pořádně zarostlé pěšině. Po pravé straně máme vrchy Modřín (626 m) a Skřivánčí vrch (625 m). Přes les a louky s vysokou trávou (máme trochu obavu z klíšťat) přicházíme k dnešnímu cíli. Jedná se o skalní útvary nad obcí Brná a nad řekou Labe s názvem Čertova jizba. Na skále je i stejnojmenné vyhlídkové místo s nádherným výhledem do Labského kaňonu. Někdo se kochá, další i zuřivě fotí. Je škoda, že vyhlídka není nijak upravená a hodily by se i lavičky. Ovšem přístup je sem nesnadný, takže se do nějakého vylepšování zdejšího výhledu nikdo nehrne.Po dostatečném ukojení fotografických vášní se vydáváme na cestu zpět. Cesta ubíhá pohodově. V obci Němčí chvíli posedíme na lavičce pod stromem a občerstvujeme se z vlastních zásob. Restaurace či jiné občerstvovací zařízení, zde bohužel není dispozici. Po odpočinku již na jeden zátah dojdeme až k autům. Parkoviště stále zeje prázdnotou a nám je již z dálky jasné, že se ani nyní v kiosku neobčerstvíme. Stále je zavřený. Většina z nás již na rozhledně byla, navíc je pořádný pařák, takže místo další vyhlídky na okolí z výšky se raději rovnou přesunujeme na Střekov. V restauraci s vietnamskými specialitami se řádně posilňujeme, někteří to s objednávkou jídla přehnali, takže si část potravin nechávají zabalit sebou. Jako příjemné překvapení na závěr akce nás Milan s Evou zvou na posezení u nich na zahradě. Nikdo neodmítá, přesunujeme se tedy v kompletní sestavě.  Na zahradě pokračujeme v konzumaci, konverzaci a někteří se i koupou v bazénu. Připojuje se k nám maminka Evy a posléze můj bratr David, zábava je v plném proudu. Dnešní akce se tradičně vydařila, i přes vyšší teploty jsme našlapali solidních 9 kilometrů. Z posezení na zahradě jsme se postupně vytráceli. Někdo do práce, další domů a někteří vytrvalci do restaurace v Brné. Na tomto místě bych rád poděkoval Evě i Milanovi za pohostinnost a za vydařené ukončení akce. Mějte se všichni co možná nejlépe a na nějaké další oddílové akci na viděnou.