Blansko 2022

Účastníci: Viktor + Eliška K., Líba, Hanka, Pítrs + Lenka L., Dáša, Eva, Petr + Filip L., Pavla K., Jiřina S., Jitka, Láďa K., Marcela G.

Na sobotu 1.1.2022 jsme tradičně naplánovali pro ty, co se neodrovnali na Silvestra, výšlap na zříceninu hradu Blansko. Při prosincovém posezení padl dobrý nápad, udělat na oslavu nového roku domácí bowli a připít si s ní na vrcholu. Přípravu nápoje si vzala na starost Hanka, já se nabídl, že náklad pomohu dopravit na zříceninu. Dle ohlasů na posezení to vypadalo, že se nás na Blansku sejde rekordní počet. Předpověď počasí slibovala spíše jarní počasí, vypadalo to na pořádně blátivou cestu. Odpoledne vyrážím s Eliškou autem pro Hanku, nabíráme lavor a naložené ovoce v bílém rumu na bowli a vyrážíme směr Blansko. Po celou cestu míjíme skupinky i jednotlivce mířící na zříceninu a další ze zříceniny se již vracející. V Mírkově vidíme i naše kamarády, roztroušené po silnici. Zdravím je troubením a po chvíli parkujeme na louce pod hradem. U cesty stojí jako v předchozích letech stánek s občerstvením. Než přijdou ostatní, stíháme si dát kávu a horkou griotku. Po občerstvení zdoláváme poslední úsek a jsme na nádvoří. Cesta naštěstí nebyla tak blátivá, šlo se celkem dobře. Zdravíme organizátory z Lokomotivy, dostáváme parádní novoročenku a vybíráme si místo, kde doděláme bowli. Dobrovolníci, kteří zříceninu postupně opravují, zpevnili hradby a přistavili několik nízkých zídek. Nakonec zakotvíme u jedné z nich nedaleko ohně. Někteří z nás se jdou podívat na vyhlídku (viditelnost je dnes celkem solidní), další jdou opékat donesené uzeniny a zbytek dodělává bowli. No a pak se konzumuje a klábosí. Bowle všem chutná, na Hanku se za přípravu valí jen chvála. Aby se nápoj tak brzy nevypil, doplňujeme ho průběžně několika láhvemi šampusu a doneseným ovocem. Na nádvoří se střídají návštěvníci v hojném počtu, ale naše skupina stále zůstává. Ale vše pěkné jednou končí. Po dojedení zásob jídla, dopití bowle a dostatečném pokochání výhledy, se rozhodujeme o přesunu dolů ke stánku. Navíc se zvedá vítr a do nás se zakusuje zima, není na co čekat. Sestup probíhá hladce.U stánku následuje plánovaná zastávka. Je zde sice fronta, ale to nás neodradí. Na nápoje si rádi počkáme. Největší zájem máme o svařák, ale i káva či horká griotka přijde vhod. Zábava se stává hlučnější, někteří kamarádi se rozjeli a chtějí zřejmě vypít všechny zásoby alkoholu ve stánku. Vypadá to, že se dolů na Skalku (na zastávku trolejbusu) půjde za tmy. Já odjíždím s Eliškou, Hankou a Dášou jako první ještě za světla. Dle dodatečných informací i ostatní účastníci dorazili ve zdraví domů, i když se stmívá brzy a část cesty šli již za tmy. Někteří měli odvoz, ostatní jeli trolejbusem. Dnešní akce se tradičně vydařila. Dorazil rekordní počet kamarádů (15), počasí bylo spíše jarní a bláta naštěstí nebylo tak moc. Našlapalo se 8 kilometrů, ale počet zdolaných kilometrů nebyl dnes opravdu to nejdůležitější. Hlavní bylo se sejít, pobavit se, po Silvestru se trochu vyvětrat a zahájit oddílový turistický rok. Dle mých odhadů se letos na Blansko vydalo nejvíce návštěvníku za posledních pár ročníků. Bohužel jsem nenarazil na žádné statistiky organizátorů, takže je to jen domněnka. Další oddílová akce bude v sobotu 8.1.2022, budete mít další možnost se po svátkách protáhnout. Mějte se v rámci možností co možná nejlépe a na nějaké oddílové akci na viděnou.