Otradovice – Lysá nad Labem

Účastníci: Viktor, Milan, Líba, Pítrs, Dáša, Pavla K., Jitka, Vilda, Petra, Ruda

Na sobotu 10.11.2022 naplánoval Milan zimní kratší akci do Středních Čech. Počasí má být dle předpovědi solidní, výškové převýšení minimální, prostě pohoda. Na západním nádraží se nás sešlo sedm, Milan přistoupí na Střekově a Vilda s Petrou dorazili přípojem z Děčína. Hned při nákupu jízdenek jsme se pobavili. Někdo chtěl koupit jízdenku do Otrokovic místo Otradovic, další si pro jízdenku běžel z vlaku těsně před odjezdem. Stihl to. Ve vlaku bylo dost místa, takže jsme se pohodlně usadili a mohli si vyměnit novinky či drby. Jedeme osobákem, takže často stavíme a cesta trvá déle, máme čas ochutnat griotku i vaječný likér a sníst vánoční hvězdu, kterou upekla Pavla. Konečně jsme v cíli. Na vesnickém nádraží vystupuje jen naše skupinka, nezbytné foto a vyrážíme na cestu. Ves Otradovice je v sobotu ráno celkem mrtvá. Nikdo neprohání motorové pily ani jiné zahradní pomocníky. Jen štěkot psů nás doprovází celou dobu. Přes pole a les se dostáváme do další obce s názvem Podbrahy. Ani tady nás nic zajímavého nepotká, živo je zde stejně jako v Otradovicích. Do nedalekých Sojovic jdeme po hlavní silnici a provoz je docela velký. Naštěstí to není daleko, nic nás nezajede. Zde mají i hospodu, bohužel otvírá až za hodinu. Holt se nezahřejeme grogem či jiným kvalitním nápojem. A míříme opět do polí a lesa. Někdo si pochvaluje, jak se pěkně šlape, že i když je nad nulou, není na cestě bláto. To se mění po pár stech metrech, bláta je na cestě spousta a my kličkujeme mezi loužemi a blátem jako v minovém poli. A to se již blížíme do další obce, tentokráte s názvem Stará Lysá, ano dle názvu je vidět, že dnešní cíl výšlapu se blíží. Ani zde není hospoda a Vilda trochu remcá, plechovkové pivo by rád vyměnil za točené. Milan dostává za uši, co to vymyslel za trasu bez otevřené občerstvovny. Popíjet se holt bude až v cíli. Závěrečných pár kilometrů se vleče a nějak to neutíká. Někteří z nás se již těší na sváteční trhy, jiní na něco dobrého do hospody. Konečně jsme se doplazili do Lysé nad Labem. Podél zámecké zdi jdeme do centra městečka. Místní zámek je zavřen (domov pro seniory), park je sice otevřen, ale teď v zimě nás návštěva neláká, necháme ji na jindy. V centru se dělíme na dvě části. Jedna jde do cukrárny na kávu a zákusek, druhá do restaurace na pivko a oběd. Restaurace U Bílé labutě je mezi místními oblíbená, a protože přicházíme v době oběda, máme problém najít místa. Vše dobře dopadlo, sedíme a hodujeme. Než přijde druhá naše skupina, dost lidí odchází, takže již není problém si sednout. Po občerstvení se opět dělíme, část party odchází na trhy, část raději debatuje u piva. Domlouváme se, že se sejdeme na nádraží. Ovšem co to, fanoušci trhů se zanedlouho vracejí. Trhy stojí za prd a na nádraží se jim čekat nechce. Nějaké drobné nákupy u kamarádů proběhly, ale nebylo to nic slavného. Raději pobudou s námi v restauraci, než aby mrzli u stánků. Čas v hospodě přímo letí a my se přesouváme na nádraží. Na zpáteční cestě pojedeme jako páni rychlíkem. Jdeme koupit jízdenky, což je trochu problém. Slavná firma RegioJet zaměstnává kvalitní zaměstnance, takže nákup jízdenek byla dobrá komedie. No nakonec se vše podařilo, pokladní sice moc počítat neuměla, takže nám špatně vracela a nákup protahovala, ale vlak jsme naštěstí stihli. Cesta ubíhá dobře a my plánujeme, kde dnešní akci zakončíme. Vybíráme Saharu, kde jsme již dlouho nebyli. Než se nadějeme, jsme v Ústí nad Labem. Přijeli jsme celkem brzy, míříme do restaurace na vyhodnocení, které se v poslední době zanedbávalo. Posezení se vydařilo, vyhodnotili jsme dnešní akci a naplánovali nějaké akce na příští rok. Dnes jsme na povedené akci našlapali 12 kilometrů a pěkně se vyvětrali. Počasí bylo dobré, omrzliny jsme neutrpěli. Další kratší akce možná bude ještě v prosinci, nebo se sejdeme až na Blansku na oblíbeném novoročáku. Mějte se všichni co možná nejlépe.