Pátý  Ústecký pivní jarmark

Účastníci:  Viktor, David, Jára, Iveta, Petr S., Líba, Dáša H., Petr L.,Míša V.

V sobotu 23.5.2015 se v Ústí nad Labem konal před OC Forum již V. pivní jarmark.  Kromě 26 malých a rodinných pivovarů, čekal návštěvníky bohatý kulturní program. Naše loňská návštěva proběhla úspěšně, naplánovali jsme tedy opět jeho návštěvu. Pro zájemce, kteří si chtěli také protáhnout těla, jsem připravil i kratší výšlap v okolí Ústí nad Labem. První skupina, která se chtěla projít, měla sraz v 10:00 hodin v Krásném Březně. Ti, kteří chtěli jen ochutnávat piva a trochu si poklábosit, měli přijít po obědě rovnou na jarmark. V sobotu dopoledne jsme se na startu kratší trasy v Krásném Březně sešli čtyři (já, Líba, Martin I. a Dáša). Výšlap, který nás čekal, měl tuto podobu: Krásné Březno, vodopád na Pekelském potoce, Žežice, Dobětice, Erbenova vyhlídka, Bertino údolí, centrum Ústí nad Labem. Na výšlap máme času dost, pohodovým tempem vyrážíme po žluté turistické značce přes sídliště do okrajové části Krásného Března. Míjíme poslední domky a noříme se do lesa. Po chvíli opouštíme značenou trasu a údolím Pekelského potoka se vydáváme proti jeho proudu. Je zde příjemný chládek, potok i přes značné odčerpávání jeho vody zahrádkáři zurčí, jde se dobře. Než se nadějeme, jsme u vodopádu, který patří k těm vodnatějším v okolí Ústí nad Labem a je přibližně 8 metrů vysoký. Ostatní účastníci dnešního výšlapu zde ještě nebyli, jsem rád, že jim mohu ukázat další pěkný kout v okolí města. Dojem trochu kazí odpadky (sedačka, pneumatiky apod.), které sem naházeli někteří spoluobčané, kteří zřejmě neslyšeli o sběrných dvorech. Po nezbytné fotce vedu skupinku do příkrého svahu, po jehož zdolání vycházíme na silnici mířící do Mlýniště. Pokračujeme po silnici těsně před obec Žežice, kde uhýbáme na polní cestu značenou modrou turistickou značkou. Tato spojovací cesta mezi Žežicemi a Doběticemi se zařezává do kopce, z kterého se otevírají skvělé výhledy na Krásné Březno, Ústí nad Labem i nedaleké obce. Z důvodu solidního povrchu a rovinatého profilu cestu hojně využívají i běžci. My dnes ovšem neběžíme, ale rozvážným krokem míříme do Dobětic. Ty procházíme a po neznačené cestě pokračujeme na vám všem dobře známou Erbenovu vyhlídku (420 m n. m.). Nikdo zde není, máme jí jen pro sebe. Výhledy jsou parádní, ale silný vítr nám nedovoluje se příliš dlouho kochat. Scházíme tedy dolů a po žluté turistické značce se přes sídliště blížíme k Bertině údolí, které bylo upraveno jako park pro odpočinek již na konci 19. století. Dnes zde vede naučná stezka, ale i přes několik pokusů zastavit chátrání a udělat ho opět atraktivní tady není nic extra k vidění. Informační cedule jsou sundané buď od vandalů, nebo od pracovníků města, kteří je třeba po opravě vrátí zpět. Nic si tedy momentálně o historii tohoto zajímavého místa nepřečteme. Vycházíme z údolí a Důlcemi scházíme do centra Ústí nad Labem, kde turistická část dnešní akce končí. Občerstvit se jdeme do restaurace s příznačným názvem Sahara. Občerstvujeme se, po chvíli do restaurace přichází David a společně míříme na jarmark. Zde je hlava na hlavě, hudba hraje a ve stáncích teče pivo proudem. Laviček na sezení je zde jen pár a jsou beznadějně zaplněné. Protože se nám loni osvědčil hlavní stan v patře Fora u rychlého občerstvení, míříme tam a zabíráme si stůl zase zde. David vytahuje řízky z Globusu, kyblíček z KFC a hostí nás. Já mu na oplátku nosím zezdola různé druhy piv na ochutnání. Přicházejí další kamarádi, vyhodnocujeme dnešní výšlap a klábosíme o všem možném. Průběžně chodíme ke stánkům i za kulturou před podium, kde se střídají kapely různých žánrů. Petr s Míšou se u nás moc nezdrží a raději jsou stále dole ve víru jarmarku. Naproti tomu David odlepí zadek od židle, jen když jde na toaletu. V příjemné společnosti na pohodové akci čas přímo letí. K večeru se postupně rozcházíme domů. Akce rozdělená na dvě části se vydařila. Počasí bylo celý den parádní. Na výšlapu jsme ušli 9 kilometrů po pohodové trase. Při degustaci piv si každý ochutnal tolik značek, co zvládl a na kolik měl chuť. Program na jarmarku též splnil očekávání. Ceny piv byly stejně jako loni vysoké, ale jednou za čas se to dá přežít. Účast kamarádů byla solidní a mám od nich jen kladné ohlasy. Uvidíme, zda se na pivní jarmark vypravíme i příští rok. Záležet bude i na termínu. Mějte se všichni co možná nejlépe a na některé další oddílové akci ahoj.